Translate

Странице

уторак, 27. август 2013.

Kako da učenje ne bude mučenje :D

Krenete li hrabro stazom svojih snova i pokušate živjeti život koji ste zamislili, doživjet ćete uspjeh…Rođeni ste za uspjeh, a ne za neuspjeh. Thoreau

I. MOTIVACIJA : donesi odluku da ćeš učiti

- jedan od odlučujućih uslovi učenja uopšte; ako nema motivacije, ne pomažu ni najbolji postupci
- učenje je uspješno kad osjećaji kažu da, kad se uči s veseljem; mozak prvo obraća pažnju na informacije nabijene emocijama
- učiti i povećavati inteligenciju možemo bez ograničenja, na pravi način; struktura mozga može se promijeniti za tjedan dana uz obogaćujuća iskustva


STVORI POZITIVNO PSIHIČKO STANJE I OBJEKTIVNE OKOLNOSTI


a) objektivne okolnosti:


- uredi prostor za učenje - UREDNOST je pola učenja (od plana, torbe, stola, utvrđenog vremena)

- optimalna temperatura, svjetlo, važnost stalnog mjesta (ista situacija stvara pozitivne asocijacije za učenje)

- MUZIKA – djeluje fizički, emotivno, duhovno; jača um, oslobađa kreativne sposobnosti, ozdravlja tijelo, i do 5x olakšava učenje (knjiga Don Campbell, Mocartov efekt);

važno da bude ugodna, nenametljiva i tiha, za dobro raspoloženje: najbolje barokna muzika J

b) subjektivne okolnosti:

- vježbaj svakodnevno, rad stvara naviku uspjeha
- odmori se (važan dovoljan san)

ŠTO VIŠE UŽIVAM BOLJE UČIM – stvori pozitivno psihičko stanje i objektivne okolnosti


Odluka da ćemo uspjeti važnija je od svih ostalih stvari.

A. Linkoln-

glavni poticaj učenju – pozitivan stav i volja, ugodne misli, pozitivna očekivanja (Turner)


Rođeni za uspjeh: gotovo 50% uspjeha ovisi o tome koliko imamo pozitivno stajalište, ishod često odgovara očekivanjima; visoka očekivanja, bolji uspjeh – šta mislimo o sebi, utiče na nas

- kad se osjećamo ugodno imamo pristup svim čulima; ono što mislimo, raste; (dokazano je aerodinamički da bumbar ne može letjeti, samo to nitko nije rekao bumbaru)
- uspjeh više zavisi o trenutnom stanju nego sposobnostima
- najveća prepreka učenju – STRAH (izbjegavamo čega se bojimo); 80% poteškoća s učenjem povezano sa stresom (uzrokuje prekid u prenosu električnih i hemijskih impulsa informacija, kao u kratkom spoju, umanjuje energiju za učenje); smanjuje inteligenciju; loša klima na nastavi znatno otežava učenje

II. TOK UČENJA


- ne možeš znati za šta si sposoban/a ako ne počneš, ili, ljepše:

ako se ne odvažiš, nećeš znati možeš li.

0. BUDI AKTIVAN/A I PAŽLJIV/A NA NASTAVI


- aktivno slušanje; za koncentraciju i obraćanje pažnje - na početku si reci: sad ću slušati; profesora prati, gledaj i neverbalno komuniciraj s njim; ako profesor i ne pita, brzo se sjeti što je s tim povezano; traži glavne ideje govora; pomisli što bi mogao profesor iz toga pitati, što sljedeće reći; čim zada zadaću – zapiši, posebno označi kad kaže: ovo je važno, ovo ću pitati, trebati; stvaraj slike, nacrtaj veze; kad ti je nejasno – pitaj


1. ČVRSTO ODLUČI STVARNO UČITI


- napravi UGOVOR sa samim/om sobom – većina ljudi održava riječ; u nekim školama učenici prave ugovor i s roditeljima i razrednikom – bolje uče, zadovoljniji


2. ČEMU SLUŽI PLANIRANJE

- sve je prvo bilo u umu, priprema je 90% uspjeha, preduvjet svega
- učiti možeš stihijski, bez plana, ali za dobre rezultate moraš naučiti planirati
- pomaže da naučiš više u kraćem vremenu
- plan treba NAPISATI, dobro je napisati ga na zidnu ploču te na ploču dodati i pozitivne
afirmacije, sugestije, želje, blagoslove (npr. učim lako, učim brzo, mogu učiti, ja sam
uspješan…)
- mjesečni plan – važniji ispiti i obaveze
- sedmice - malo detaljnija, tablica s obavezama
- dnevni – plan vremena kao obaveza sebi; izvršeno označi zbog osjećaja
zadovoljstva

Šta god možete učiniti ili sanjate da možete. Započnite. Odvažnost posjeduje genij, moć i čaroliju. Počnite odmah.

Goethe

NE ČEKAJ INSPIRACIJU


– započni odmah; možda i u dosadnom nađeš nešto zanimljivo

- budi uporan/a – odustati je lako
- GREŠKE – važan dio napretka, ako ne griješiš, ne razvijaš se, ne učiš niti napreduješ

Nema tajne uspjeha. Uspjeh je rezultat pripreme, teškog rada i učenja iz pogrešaka. Kolin Powell


- uvijek imaj na umu: proces je vredniji od rezultata



4. NAGRADI SE ZA SVAKI USPJEH, IZVRŠENJE


- povećat će želju, ona uspjeh; glavno je da nagrada bude lično važna; osjeti radost

postizanja cilja; malo slavlje uz tvoj ritual
- unaprijed odredi što je nagrada
(npr. slatkiš, čitanje 1-2 stranice omiljenog romana,telefonski razgovor s prijateljicom…),
nakon čega će slijediti; osjeti ukus, dodir, užitak, opuštenost, vidi to i prije i u toku
učenja; nagradi se nakon napornog rada bez obzira na rezultat jer stvaraš pozitivne

Нема коментара:

Постави коментар